Szanse i zagrożenia wynikające z zastosowania mediów we wczesnej edukacji dziecka

Autor

  • Maria Potoczna Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.33

Słowa kluczowe:

media, nowe media, internet, komputer, dziecko, edukacja, edukacja wczesnoszkolna

Abstrakt

W XXI w. media stanowią nieodłączny element wielu dziedzin życia, towarzysząc człowiekowi w codziennych czynnościach. Również w edukacji zajmują one szczególne miejsce jako innowacyjne i atrakcyjne środki dydaktyczne. Wykorzystanie mediów we wczesnej edukacji dziecka daje nauczycielowi możliwość wspomagania procesu kształcenia, a także pozwala kształtować prawidłowe postawy wobec mediów i nowych technologii. Jednak nieprawidłowe ich zastosowanie może wyrządzić młodemu uczniowi wiele szkód zaburzających jego prawidłowy rozwój. Problem podjęty w niniejszym artykule dotyczy szans oraz zagrożeń, jakie wynikają z zastosowania mediów we wczesnej edukacji dziecka, uwzględniając istotną rolę nauczyciela jako kierującego procesem kształcenia.

Pobrania

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

Potoczna, M. (2017). Szanse i zagrożenia wynikające z zastosowania mediów we wczesnej edukacji dziecka. Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 241–246. https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.33

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ