„Dzieci polskie czuwają…”. Harcerska nuta w wychowaniu i edukacji ku Ojczyźnie (Bliski i Środkowy Wschód 1941–1948)

Autor

  • Edyta SADOWSKA Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Wydział Zamiejscowy w Chorzowie, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.9

Słowa kluczowe:

harcerstwo, wychowanie, wspomaganie wychowania, wychowanie obywatelskie, Ojczyzna

Abstrakt

Streszczenie Opracowanie przybliża aspekty związane z ideologią harcerską, systemem wychowania, metodami pracy harcerskiej czy prawem harcerskim w walce o wolność i niepodległość Ojczyzny. W warunkach trudnych i ciężkich dla psychiki dziecka oraz młodego człowieka harcerstwo nie-wątpliwe odgrywało ważną rolę w codziennym życiu w obozach i osiedlach polskich rozrzuconych po wielu zakątkach świata. Wychowanie postrzegane tu jako wychowanie w rodzinie harcer-skiej to także wychowanie obywatelskie, patriotyczne, scalające i skupiające dzieci i młodzież na tułaczych szlakach.

Opublikowane

2016-12-15

Jak cytować

SADOWSKA, E. (2016). „Dzieci polskie czuwają…”. Harcerska nuta w wychowaniu i edukacji ku Ojczyźnie (Bliski i Środkowy Wschód 1941–1948). Journal of Education, Technology and Computer Science, 18(4), 84–89. https://doi.org/10.15584/eti.2016.4.9

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION