Idee obywatelsko-narodowe w dziele edukacyjnym dzieci i młodzieży na obczyźnie (ZSRS, Bliski i Środkowy Wschód 1940–1944)
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.39Słowa kluczowe:
edukacja na obczyźnie, idee obywatelsko-narodowe wychowanie patriotyczne, ojczyzna, tożsamość narodowa, dydaktyzmAbstrakt
Tło podjętych w artykule rozważań stanowi kwestia tożsamości narodowej dzieci polskich, ofiar deportacji na terytorium ZSRS, będącej następstwem agresji ZSRS na Polskę 17 września 1939 r. W artykule szczególnie wyeksponowano edukację i wychowanie w duchu patriotycznym małego dziecka na obczyźnie (Bliski i Środkowy Wschód) w kontekście analizy zawartości treści Elementarza autorstwa Kubskiego, Kotarbińskiego i Zarembiny (Jerozolima, 1946) oraz wybra-nych tytułów prasy polskiej ukazującej się na Wschodzie.Pobrania
Opublikowane
2018-03-30
Jak cytować
SADOWSKA, E. (2018). Idee obywatelsko-narodowe w dziele edukacyjnym dzieci i młodzieży na obczyźnie (ZSRS, Bliski i Środkowy Wschód 1940–1944). Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 291–296. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.39
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.