Idee obywatelsko-narodowe w dziele edukacyjnym dzieci i młodzieży na obczyźnie (ZSRS, Bliski i Środkowy Wschód 1940–1944)

Autor

  • EDYTA SADOWSKA Doktor, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Wydział Zamiejscowy w Chorzowie, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.39

Słowa kluczowe:

edukacja na obczyźnie, idee obywatelsko-narodowe wychowanie patriotyczne, ojczyzna, tożsamość narodowa, dydaktyzm

Abstrakt

Tło podjętych w artykule rozważań stanowi kwestia tożsamości narodowej dzieci polskich, ofiar deportacji na terytorium ZSRS, będącej następstwem agresji ZSRS na Polskę 17 września 1939 r. W artykule szczególnie wyeksponowano edukację i wychowanie w duchu patriotycznym małego dziecka na obczyźnie (Bliski i Środkowy Wschód) w kontekście analizy zawartości treści Elementarza autorstwa Kubskiego, Kotarbińskiego i Zarembiny (Jerozolima, 1946) oraz wybra-nych tytułów prasy polskiej ukazującej się na Wschodzie.

Pobrania

Opublikowane

2018-03-30

Jak cytować

SADOWSKA, E. (2018). Idee obywatelsko-narodowe w dziele edukacyjnym dzieci i młodzieży na obczyźnie (ZSRS, Bliski i Środkowy Wschód 1940–1944). Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 291–296. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.39

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ