Aktywność internetowa dzieci i młodzieży – wskazania dla praktyki pedagogicznej

Autor

  • Beata KOMOROWSKA Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie, Polska

Słowa kluczowe:

aktywność dzieci i młodzieży, internet, świadome korzystanie z internetu, praca dydaktyczno-wychowawcza naczyciela

Abstrakt

Powszechny dostęp do internetu generuje dużą aktywność, szczególnie dzieci i młodzieży, w zakresie korzystania z jego zasobów. Internet może stwarzać szansę dla rozwoju człowieka, ale też stać się źródłem wielu zagrożeń, głównie dla jego najmłodszych użytkowników. Skutki korzystania z internetu są determinowane przede wszystkim przez czas, jaki poświęca się na „bycie w sieci”, oraz jakość treści, z którymi się tam styka, i działania, jakie się podejmuje. W artykule przedstawione są wyniki badań dotyczące aktywności internetowej dzieci i młodzieży na różnych etapach edukacyjnych. Na podstawie analizy wyników badań podjęto próbę przedstawienia wskazań dla pracy pedagogicznej skierowanej na minimalizowanie zagrożeń wynikających z nieświadomego korzystania z sieci.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-15

Jak cytować

KOMOROWSKA, B. (2015). Aktywność internetowa dzieci i młodzieży – wskazania dla praktyki pedagogicznej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 14(4), 111–117. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/6407