Wykorzystanie technologii informacyjnych oraz Internetu w procesach edukacyjnych szkoły średniej i wyższej
Słowa kluczowe:
Globalna Sieć Komputerowa, technologie informacyjne (IT), edukacja multimedialna, procesy edukacyjneAbstrakt
Badania były przeprowadzone anonimowo wśród 260 uczniów, którzy uczą się w 8–11 klasach Liceum o profilu biologicznym (nr 145 w Kijowie) i wśród 50 studentów wydziałów weterynarii i gospodarki wodnej Narodowego Uniwersytetu Zasobów Naturalnych Ukrainy. Stwierdzono, że od 9 klasy uczniowie aktywnie używają sieci Internet, by przygotować się do lekcji w szkole i później zajęć na uniwersytecie. Z wiekiem procent dzieci (od 35 do 90%), który postrzega, że Internet jest najdostępniejszym zasobem informacji, proporcjonalnie rośnie. Uczniowie aktywnie i wystarczająco często używają zasobów Internetowych, aby przygotować się z tematów z biologii na podstawowym i średnim poziomie. Jednak 68% uczniów preferuje podawanie zadań modułowych na papierze niż na ekranie monitora. Większość studentów uważa, że materiał wykładu jest lepszy z użyciem projektorów (56%) i rzutników (33%). 29% studentów używa zasobów Internetowych codziennie, a 45% sporadycznie. Badania w szkole pokazują, że tylko 29% z ankietowanych uczniów miało swobodny dostęp do Internetu i 27% było pozbawionych tej możliwości.Pobrania
Opublikowane
2010-12-15
Jak cytować
OLEXIJIVNA KOSTENKO, S., & Petrivna KOVALCHUK, O. (2010). Wykorzystanie technologii informacyjnych oraz Internetu w procesach edukacyjnych szkoły średniej i wyższej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 2(2), 169–174. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/7098
Numer
Dział
WIRTUALNE SYSTEMY EDUKACYJNE
Licencja
Prawa autorskie (c) 2010 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.