Trudności w funkcjonowaniu zawodowym młodych dorosłych

Autor

  • Katarzyna Klimkowska Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Zakład Pedagogiki Pracy i Andragogiki, Polska https://orcid.org/0000-0001-6388-274X

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.34

Słowa kluczowe:

wczesna dorosłość, wyłaniająca się dorosłość, funkcjonowanie zawodowe, praca, studenci

Abstrakt

Celem niniejszego opracowania jest analiza trudności w funkcjonowaniu zawodowym doświadczanych przez młode osoby. W artykule autorka dokonuje analizy badań ilościowo-jakościowych szeroko rozumianego funkcjonowania społeczno-zawodowego studentów różnych kierunków społecznych i humanistycznych, które prowadziła od 2004 r. Wyniki badań ukazały, że z jednej strony trudności doświadczane przez osoby młode związane są wprost ze specyfiką okresu życia i prawdopodobnie zostaną pokonane w miarę dojrzewania w dorosłości. Z drugiej strony część trudności związanych stricte z funkcjonowaniem w pracy dotyczy niepełnej wiedzy młodych osób odnośnie do tego, jakie praktyki w miejscu pracy można uznać za dopuszczalne, a które można określić mianem nadużyć czy wręcz patologii. Artykuł kończą wskazania do praktyki ukierunkowanej na rozwijanie w studentach kompetencji do radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w pracy.

Pobrania

Opublikowane

2019-12-15

Jak cytować

Klimkowska, K. (2019). Trudności w funkcjonowaniu zawodowym młodych dorosłych. Journal of Education, Technology and Computer Science, 30(4), 254–260. https://doi.org/10.15584/eti.2019.4.34

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ