Dylematy i wyzwania realizacji przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie w polskich szkołach
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.22Słowa kluczowe:
wychowanie do życia w rodzinie wychowanie seksualne,, edukacja seksualna, modele edukacji seksualnejAbstrakt
Szczególnym wyzwaniem dla polskich szkół w dobie „cyfrowych emigrantów” jest właściwa realizacja treści kształcenia w zakresie wychowania seksualnego młodego pokolenia ku odpowiedzialności, wrażliwości, wzajemnej tolerancji, szacunku, miłości i rozumieniu czystości. W Polsce obecnie prowadzony jest w ramach przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie (WDŻ) model restrykcyjny wychowania seksualnego, zwany również według standardów europejskich typem A (abstinence – only education). Ten model edukacji znajduje egzemplifikację w pedagogice chrześcijańskiej i przeciwstawia się edukacji permisywno-hedonistycznej. Artykuł przybliża dylematy i trudności, jakie wiążą się z realizacją modelu restrykcyjno-prorodzinnego prowadzonego w zakresie przedmiotu WDŻ w polskim systemie kształcenia.Pobrania
Opublikowane
2019-09-30
Jak cytować
Kulik-Nowak, D. (2019). Dylematy i wyzwania realizacji przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie w polskich szkołach. Journal of Education, Technology and Computer Science, 29(3), 152–157. https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.22
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ I ŚRODOWISKOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.