Dylematy i wyzwania realizacji przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie w polskich szkołach

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.22

Słowa kluczowe:

wychowanie do życia w rodzinie wychowanie seksualne,, edukacja seksualna, modele edukacji seksualnej

Abstrakt

Szczególnym wyzwaniem dla polskich szkół w dobie „cyfrowych emigrantów” jest właściwa realizacja treści kształcenia w zakresie wychowania seksualnego młodego pokolenia ku odpowiedzialności, wrażliwości, wzajemnej tolerancji, szacunku, miłości i rozumieniu czystości. W Polsce obecnie prowadzony jest w ramach przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie (WDŻ) model restrykcyjny wychowania seksualnego, zwany również według standardów europejskich typem A (abstinence – only education). Ten model edukacji znajduje egzemplifikację w pedagogice chrześcijańskiej i przeciwstawia się edukacji permisywno-hedonistycznej. Artykuł przybliża dylematy i trudności, jakie wiążą się z realizacją modelu restrykcyjno-prorodzinnego prowadzonego w zakresie przedmiotu WDŻ w polskim systemie kształcenia.

Pobrania

Opublikowane

2019-09-30

Jak cytować

Kulik-Nowak, D. (2019). Dylematy i wyzwania realizacji przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie w polskich szkołach. Journal of Education, Technology and Computer Science, 29(3), 152–157. https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.22

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI MEDIALNEJ I ŚRODOWISKOWEJ