Szachy – poszukiwanie drogi w dorosłe życie

Autor

  • MAŁGORZATA MAC Magister, blog: rodzic.com; uczestniczka seminarium doktorskiego prowadzonego w Zakładzie Dydaktyki Ogólnej i Systemów Edukacyjnych Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Rzeszowskiego, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.36

Słowa kluczowe:

edukacja, szachy, bazy danych, analiza

Abstrakt

Rozwój technologii informatycznych wykreował możliwości analizy rozproszonych danych. Nowoczesne bazy danych pozwalają nam przyjrzeć się każdemu problemowi z nieskończenie wielu perspektyw. Coraz bardziej i coraz szybciej zmieniające się nasze otoczenie wymusza na nas (pedagogach) coraz bardziej wnikliwej, szybszej i dogłębnej analizy naszych wychowanków, studentów. Jednak w wielu przypadkach nasza diagnoza musi być błędna, gdyż dane, na których oparliśmy naszą analizę, były niepełne, niewystarczające lub nieodpowiednie do diagnozy, jaką przyjdzie nam postawić. Dlatego dziś stawiam tezę, iż w obecnie również nauki humanistyczne powinny w szerszym zakresie czerpać z możliwości analitycznych, jakie daje nam informatyka.

Opublikowane

2018-03-30

Jak cytować

MAC, M. (2018). Szachy – poszukiwanie drogi w dorosłe życie. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 271–276. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.36

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION