Sala Doświadczania Świata (Snoezelen) w pracy terapeutycznej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną

Autor

  • Aleksandra Mach Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Zakład Pedagogiki Specjalnej

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.8

Słowa kluczowe:

Sala Doświadczania Świata, terapia Snoezelen, metoda Snoezelen, niepełnosprawność, niepełnosprawność intelektualna

Abstrakt

Snoezelen, w Polsce nazywany jako Sala Doświadczania Świata, jest jedną z bardziej popularnych metod w pracy terapeutycznej z osobami z różnymi rodzajami i stopniami niepełnosprawności, z zaburzeniami psychicznymi, z uszkodzeniami mózgu, z chronicznymi bólami i z innymi proble-mami zdrowotnymi. Ze Snoezelen korzystają także ludzie zdrowi najczęściej w celu relaksacji i odprężenia. W Polsce coraz więcej szkół i placówek edukacyjno-terapeutycznych i rehabilitacyjnych, przede wszystkim dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębszym i głębokim oraz z niepełnosprawnością sprzężoną, tworzy Sale Doświadczania Świata. Biorąc pod uwagę chociażby wyposażenie sal Snoezelen, można powiedzieć, że propozycja ta wpisuje się w XXI w.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

Mach, A. (2017). Sala Doświadczania Świata (Snoezelen) w pracy terapeutycznej z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 66–76. https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.8

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION