Rozwój sieci handlowej Dino na tle przemian w detalicznym handlu spożywczym w Polsce po 1989 roku
DOI:
https://doi.org/10.15584/johass.2022.4.6Słowa kluczowe:
przemiany w handlu spożywczym po 1989 r., sieci spożywcze, supermarkety w Polsce, rozwój sieci Dino PolskaAbstrakt
W ostatnich trzech dekadach zaszły istotne zmiany w detalicznym handlu spożywczym. Stanowiły one rezultat wielu zjawisk, przede wszystkim napływu do Polski inwestycji realizowanych przez zagraniczne sieci spożywcze i upowszechnienia sprzedaży samoobsługowej w sklepach różnego formatu. Powstanie sieci sklepów dużego i średniego formatu zmieniło formy handlu, stosowane strategie cenowe, przyzwyczajenia konsumentów, jak również wygląd i zabudowę przedmieść. W części pierwszej artykułu ukazano proces zmian w detalicznym handlu spożywczym po 1989 r., w części drugiej zaś początki i rozwój sieci Dino. Supermarkety tej marki powstawały głównie w małych miastach i mniejszych ośrodkach, oferując ograniczony asortyment produktów dla określonej grupy klientów. Budowana przez dwie dekady sieć Dino należy do grupy największych pracodawców, liczy ponad 2 tys. placówek. W 2020 r. ze względu na udziały w rynku i osiągane przychody ze sprzedaży weszła do pierwszej dziesiątki największych krajowych sieci spożywczych.Pobrania
Opublikowane
2022-12-15
Jak cytować
Pacanowska, R. (2022). Rozwój sieci handlowej Dino
na tle przemian w detalicznym handlu spożywczym
w Polsce po 1989 roku. UR Journal of Humanities and Social Sciences, 25(4), 99–117. https://doi.org/10.15584/johass.2022.4.6
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.