Technologie Społeczeństwa Informacyjnego
DOI:
https://doi.org/10.15584/nsawg.2018.1.16Słowa kluczowe:
technologie społeczeństwa informacyjnego, wspomaganie podejmowania decyzji, inteligentne agencje, inteligencja obliczeniowaAbstrakt
W dobie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy, w której wszystkie działania społecznie użyteczne stoją pod znakiem ”e-”, „i-” lub ”@” na czoło zagadnień wysuwają się adekwatne technologie definiowane przez autora jako Technologie Społeczeństwa Informacyjnego. Jak wiadomo, kierunki rozwoju współcześnie rozumianej informatyki coraz mocniej wiążą się z podejściem systemowym do rozwiązywania problemów definiowanych holistycznie, z uwypukleniem aspektów ich użyteczności. Pociąga to za sobą konieczność tworzenia rozwiązań, które w istocie są decyzjami o charakterze negocjacyjnym, a podejmowanymi w systemach o niepełnej informacji z rozmyciami oraz kontekstami społecznymi i psychologicznymi ze względu na wagę czynnika ludzkiego (human-centric approach). Autor na modelu objaśnia, czym są Technologie Społeczeństwa Informacyjnego.Pobrania
Opublikowane
2020-11-13
Jak cytować
Filipkowski, P. (2020). Technologie Społeczeństwa Informacyjnego. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 1(53), 193–202. https://doi.org/10.15584/nsawg.2018.1.16
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Uniwersytet Rzeszowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.