Obecność instytucji publicznych w sieciach społecznościowych

Autor

  • Joanna Papińska-Kacperek Uniwersytet Łódzki
  • Krystyna Polańska Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2018.1.19

Słowa kluczowe:

media społecznościowe, administracja elektroniczna, marketing szeptany

Abstrakt

Narzędzia ICT wpływają na wiele aspektów codziennego życia, również na funkcjonowanie instytucji publicznych, które nie mogły pominąć ich w swojej działalności. Wdrożono wiele aplikacji zarówno ułatwiających organizację pracy w instytucjach publicznych, jak i pozwalających na użycie nowych kanałów komunikacji z obywatelami. Przygotowano ofertę nowych usług dostępnych online, ale ich niewielkie użycie spowodowało potrzebę szukania narzędzi ściślejszej interakcji z potencjalnymi klientami e-administracji. Zarówno administracja publiczna, jak instytucje kulturalne powinny wykorzystywać nowy sposób komunikacji ze swoimi klientami, pamiętając o zagrożeniach związanych z nowym sposobem działania. W artykule omówiono przykłady wykorzystania profilu na najpopularniejszych portalach społecznościowych przez administracje skarbowe i muzea w wybranych krajach świata. Celem artykułu jest analiza zachowań instytucji publicznych w sieciach społecznościowych w ujęciu porównawczym i międzynarodowym

Opublikowane

2020-11-13

Jak cytować

Papińska-Kacperek, J., & Polańska, K. (2020). Obecność instytucji publicznych w sieciach społecznościowych. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 1(53), 227–237. https://doi.org/10.15584/nsawg.2018.1.19

Numer

Dział

Artykuły