Teoretyczne podstawy przedsiębiorczości

Autor

  • Edyta Gąsiorowska-Mącznik Politechnika Świętokrzyska

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.4.28

Słowa kluczowe:

przedsiębiorczość, koncepcje, cecha, proces

Abstrakt

Wielowątkowość i złożoność zagadnień poruszanych w problematyce przedsiębiorczości spowodowała, że nie wykształciła się jednolita teoria przedsiębiorczości. Literatura przedmiotu nie dostarcza także precyzyjnego zdefiniowania „przedsiębiorczości”. Rozważania na temat przedsiębiorczości konkretnej osoby, grupy osób lub instytucji wymagają zatem ujęcia interdyscyplinarnego, co z jednej strony znacznie utrudnia rozwój teorii przedsiębiorczości, a z drugiej strony stanowi niezbędną w nauce różnorodność koncepcji. Bogactwo definicji przedsiębiorczości oraz nieustanny ich rozwój, warunkuje potrzebę stałego klasyfikowania i systematyzowania. Bez tego trudno zinterpretować i wy-eksponować złożoność i wielowątkowość problemu. Dla usystematyzowania można przyjąć, że współczesne badania naukowe w ekonomii i zarządzaniu dotyczące przedsiębiorczości, nawiązują do trzech głównych nurtów związanych z poglądami: F. Knighta, J. Schumpetera i I.M. Kirznera.  

Pobrania

Opublikowane

2020-11-13

Jak cytować

Gąsiorowska-Mącznik, E. (2020). Teoretyczne podstawy przedsiębiorczości. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 4(52), 392–403. https://doi.org/10.15584/nsawg.2017.4.28

Numer

Dział

Artykuły