Komunikacja marketingowa w social media jako przejaw digitalizacji

Autor

  • Joanna Petrykowska Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.1.26

Słowa kluczowe:

social media, Web 2.0, User Generated Content, komunikacja marketingowa

Abstrakt

Zmiany zachodzące w technologiach informatycznych i informacyjnych, w tym Internetu, przyczyniły się do powstania nowych możliwości komunikowania się firmy z otoczeniem, a zwłaszcza z klientami. Celem opracowania jest przybliżenie social media (SM) i ich podstawo-wych rodzajów oraz możliwości ich zastosowania w komunikacji marketingowej. Przy tworzeniu artykułu wykorzystano źródła literaturowe z zakresu social media, komunikacji marketingowej oraz źródła internetowe opisujące omawiane zagadnienia. Artykuł prezentuje treści związane z wykorzystaniem social media w komunikacji marketin-gowej przedsiębiorstw. Punktem wyjścia dla realizacji założonego celu są rozważania dotyczące definiowania social media i związanych z nimi pojęć, takich jak Web 2.0 i treści generowane przez użytkownika (User Generated Content). Następnie opisano rodzaje social media (klasyfikacja według Kaplana i Haenleina), takie jak: projekty oparte na zbiorowej współpracy, blogi, zbiorowości skupione wokół treści, wirtualne światy gier, wirtualne światy społecznościowe, serwisy (portale) społecznościowe. Przedstawiono również przykłady ich zastosowania w komu-nikacji marketingowej przedsiębiorstw. Rozwój social media w wyniku digitalizacji przyczynił się do znacznego usprawnienia działań z zakresu komunikacji pomiędzy podmiotami rynkowymi, które dzięki temu mogą kreować pozytywny wizerunek w otoczeniu, umacniać świadomość marki wśród klientów oraz budować społeczności skupiające się wokół generowanych przez nie treści. Media społeczne oferują ponadto nowe możliwości konsumentom – w zakresie oceny produktów i dzielenia się własnymi doświadczeniami z innymi użytkownikami online.  

Pobrania

Opublikowane

2020-11-10

Jak cytować

Petrykowska, J. (2020). Komunikacja marketingowa w social media jako przejaw digitalizacji. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 1(45), 255–263. https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.1.26

Numer

Dział

Artykuły