Informacja na stronie sklepu internetowego jako instrument kreowania wartości dla klienta

Autor

  • Marcin Lewicki Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.1.35

Słowa kluczowe:

informacja, e-klient, e-sklep, handel elektroniczny, wartość dla klienta

Abstrakt

Wartość dla klienta i proces jej kreowania stanowi obszar zainteresowania rozmaitych dyscyplin naukowych. Dynamiczny charakter zmian w e-handlu sprawia, że kreowanie wartości dla klienta w jego zakresie staje się tematem stale aktualnym. Wpływ na taki stan rzeczy mają nie tylko przemiany w zachowaniach samych nabywców, którzy coraz częściej korzystają z Internetu jako źródła informacji ale również towarzyszące im zmiany technologiczne – w tym zwłaszcza rosnący dostęp do technologii mobilnych. Główny cel niniejszego artykułu stanowi przedstawienie znaczenia informacji znajdującej się na stronie sklepu internetowego jako instrumentu, który tworzy wartość dla klienta. Podjęta problematyka badawcza została uzasadniona w pierwszej części artykułu, gdzie zwięźle omówiono problem kreowania wartości w sferze handlu elektronicznego oraz wyjaśniono kluczowe pojęcia, tj. handel elektroniczny oraz wartość dla klienta. W odniesieniu do obu wyróż-nionych pojęć zwrócono uwagę na istotne rozbieżności w sposobie ich definiowania. W części drugiej główny nacisk położono natomiast na przedstawienie podstawowych elementów w odniesieniu do informacji w ramach sklepu internetowego, co stanowiło punkt wyjścia do zaprezentowania wyników badań własnych, które dotyczyły znaczenia owych elementów w procesie tworzenia wartości dla klienta. Szczegółowa analiza i ocena poszczególnych elementów informacji e-sklepu pozwoliła na wskazanie tych, które powinny mieć największe znaczenie dla kreowania wartości dla klienta. Na koniec artykułu stwierdzono, że szczególnie istotne w kontekście tworzenia wartości dla klienta powinny być:  informacje dotyczące danego produktu,  informacje kontaktowe i dostępne formy kontaktu ze sprzedawcą,  informacje dotyczące przebiegu realizacji transakcji. Z kolei za relatywnie mniej ważne elementy uznano:  możliwość subskrypcji newslettera,  informacje prasowe,  dostęp do mapy strony sklepu.  

Pobrania

Opublikowane

2020-11-10

Jak cytować

Lewicki, M. (2020). Informacja na stronie sklepu internetowego jako instrument kreowania wartości dla klienta. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 1(45), 344–356. https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.1.35

Numer

Dział

Artykuły