Wykorzystanie koncepcji marketingu doświadczeń do budowania funkcjonalnych stron WWW

Autor

  • Wioletta Krawiec Uniwersytet Łódzki

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.1.41

Słowa kluczowe:

funkcjonalność stron, marketing doświadczeń, projektowanie doświadczenia

Abstrakt

Dynamiczne zmiany gospodarcze, społeczne i technologiczne znacząco wpłynęły na sposób myślenia i mechanizmy podejmowania decyzji przez współczesnych klientów. Nowe pokolenie, zwane pokoleniem doświadczeń, wymaga od firm koncentracji na wszystkich wrażeniach, jakich doświadcza klient w kontakcie z firmą. Firma ma szansę odnieść sukces, jeżeli potrafi nawiązać z użytkownikiem danego nośnika niepowtarzalną więź opartą na autentycznym przeżyciu. Szansę na zdobycie znaczącej pozycji rynkowej mają firmy, które odważą się na zmianę strategii w oparciu o nowe trendy. Wymaga to zmiany w sposobie myślenia całej organizacji, zarówno w kwestii samych produktów, ludzi budujących firmę, jak i komunikacji za pośrednictwem np. strony internetowej. Zasadniczym celem artykułu jest przedstawienie wpływu koncepcji marketingu doświadczeń na budowanie funkcjonalności stron WWW. Podjęta tematyka w artykule ma charakter przeglądowy. Stanowić może istotny wkład w projektowanie (przebudowę) stron WWW ujmując współ-czesny trend budowania doświadczeń i relacji emocjonalnych z użytkownikiem stron internetowych. Prezentowane treści dają podstawę do dalszego rozwoju metod badań funkcjonalności stron WWW i sposobu mierzenia jej funkcjonalności. W pracy przytoczono również przykłady firm (Nivea i Winiary), w obrębie których stosowane są działania nawiązujące do marketingu doświadczeń. Wyko-rzystując bodźce z obszaru modułu sensorycznego, emocjonalnego, opinii, zachowań, czy relacji przyczyniają się do utrzymania klienta i jednocześnie zwiększają siłę marką w otoczeniu firmy.  

Pobrania

Opublikowane

2020-11-10

Jak cytować

Krawiec, W. (2020). Wykorzystanie koncepcji marketingu doświadczeń do budowania funkcjonalnych stron WWW. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 1(45), 405–412. https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.1.41

Numer

Dział

Artykuły