Marketing automation – systemy wspierające i łączące pracę działu marketingu i działu sprzedaży

Autor

  • Andrzej Bajdak Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

DOI:

https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.1.45

Słowa kluczowe:

marketing automation, dział sprzedaży, marketing internetowy, komunikacja marketingowa

Abstrakt

Systemy marketing automation pojawiły się na początku XXI w. jako rozwinięcie systemów do e-mail marketingu, rozszerzając ich możliwości o funkcje monitorowania zachowania użytkowników na stronie internetowej. Z punktu widzenia zadań działów marketingu i sprzedaży, systemy marketing automation posiadają wiele zalet:  umożliwiają automatyzację działań marketingowych i sprzedażowych przy pomocy jednego narzędzia i jednej, wspólnej dla wszystkich pracowników bazy danych o aktualnych i potencjalnych klientach;  obsługują wszystkie kanały komunikacji online z klientami;  dostosowują komunikację do stopnia gotowości potencjalnego klienta do dokonania zakupu;  tworzą obszerne bazy danych o aktualnych i potencjalnych klientach, dzięki czemu komunikaty są lepiej dostosowane do potrzeb i oczekiwań wyodrębnionych grup docelowych, a komunikacja jest bardziej skuteczna;  powodują, że potencjalny klient zostaje odpowiednio przygotowany do rozmowy ze sprzedaw-cą, a sam kontakt następuje w optymalnym momencie;  umożliwiają budowanie trwałych relacji z klientami;  gromadzą wszelkie informacje dotyczące działań wykonywanych w systemie oraz pracy jego użytkowników. Menadżerowie otrzymują szczegółowe raporty opisujące przebieg i koszty realizacji wszystkich działań marketingowych i sprzedażowych, a także informacje o efektywności każdego z pracowników;  pracownicy uwolnieni od wykonywania prostych i zarazem czasochłonnych czynności mogą poświęcić więcej czasu na prace koncepcyjne;  przyczyniają się do redukcji kosztów operacyjnych;  wdrożenie systemu marketing automation prowadzi do wzrostu przychodów firmy.  

Pobrania

Opublikowane

2020-11-10

Jak cytować

Bajdak, A. (2020). Marketing automation – systemy wspierające i łączące pracę działu marketingu i działu sprzedaży. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 1(45), 449–456. https://doi.org/10.15584/nsawg.2016.1.45

Numer

Dział

Artykuły