Włączenie społeczne poprzez świadczenia usług na rzecz społeczności sił zbrojnych: perspektywa oficerów
DOI:
https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.4.14Słowa kluczowe:
włączenie społeczne, personel usługowy, potrzeby usługoweAbstrakt
Świadomość społeczna i zainteresowanie brytyjskimi siłami zbrojnymi wzrosły na przestrzeni lat w wyniku ich zaangażowania w różne sytuacje konfliktowe. Badania wykazały również, że wzrasta zapotrzebowanie społeczności sił zbrojnych na usługi wsparcia, ukierunkowane na wzmacnianie dobrego samopoczucia psychicznego i ułatwiające przejście do życia cywilnego. Sektor wolontariatu społecznego odegrał kluczową rolę w integracji społecznej przedstawicieli sił zbrojnych, zapewniając wsparcie i usługi dla tej społeczności w Wielkiej Brytanii. Niniejsze opracowanie dowodzi, że głębsze zrozumienie społeczności sił zbrojnych i ich potrzeb pomogłoby organizacjom charytatywnym w planowaniu i świadczeniu usług, a także w skuteczniejszym promowaniu własnej aktywności. Celem przeprowadzonych badań było zrozumienie i zidentyfikowanie zapotrzebowania na usługi wsparcia ze strony jednej z kohort brytyjskich sił zbrojnych – oficerów i ich rodzin. Przeprowadzono jakościowe, pogłębione wywiady z pracownikami prowadzącymi działania wspierające funkcjonariuszy sił zbrojnych i ich rodziny, a także samymi beneficjentami organizacji charytatywnych. Ponadto, podstawą wnioskowania były obserwacje i dyskusje z przedstawicielami organizacji charytatywnych oraz uczestnikami usług pomocy dla weteranów. Tematycznie ukierunkowana analiza wywiadów, obserwacji i notatek z dyskusji pomogła zidentyfikować osiem konkretnych obszarów zapotrzebowania na usługi wsparcia, które były ważne dla oficerów i ich rodzin.Pobrania
Opublikowane
2020-11-13
Jak cytować
Yassim, M. (2020). Włączenie społeczne poprzez świadczenia usług na rzecz społeczności sił zbrojnych: perspektywa oficerów. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 4(60), 219–226. https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.4.14
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Uniwersytet Rzeszowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.