Uczenie się przez całe życie jako czynnik integralny gospodarki opartej na wiedzy
DOI:
https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.2.18Słowa kluczowe:
uczenie się przez całe życie, innowacje, edukacja, gospodarka oparta na wiedzy, kapitał ludzki, innowacyjna gospodarkaAbstrakt
Artykuł poddaje pod dyskusję znaczenie i główne cechy gospodarki opartej na wiedzy. Analizuje również współczesne wyzwania dla gospodarki opartej na wiedzy w nowych warunkach gospodarczych. Badania wskazują argumenty uzasadniające tezę, że wiedza jest specyficznym zasobem, który, w przeciwieństwie do wszystkich innych zasobów gospodarczych, może być nieograniczony pod warunkiem ciągłego charakteru edukacji. Współczesne problemy gospodarki rynkowej wymagają głębokiego przemyślenia i efektywnego wykorzystania cech gospodarki opartej na wiedzy w tworzeniu i kształtowaniu nowych relacji rynkowych. Aktualne problemy gospodarki zostaną pomyślnie rozwiązane, jeśli weźmie się pod uwagę cechy gospodarki opartej na wiedzy. Rozwijający się Internet i inne innowacje sprawiają, że zadanie projektowania skutecznego uczenia się formalnego i nieformalnego staje się wyzwaniem, szczególnie w świetle wysokiej dynamiki zmian w sferze nowych technologii.Pobrania
Opublikowane
2020-11-13
Jak cytować
Tkach, A. (2020). Uczenie się przez całe życie jako czynnik integralny gospodarki opartej na wiedzy. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2(58), 231–239. https://doi.org/10.15584/nsawg.2019.2.18
Numer
Dział
Artykuły
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Uniwersytet Rzeszowski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.