Ocena wiarygodności internetowych serwisów wybranych polskich wyższych uczelni niepublicznych

Autor

  • Adam Czerwiński Uniwersytet Opolski

Słowa kluczowe:

wiarygodność, zaufanie, ramy oceny, serwis internetowy, uczelnia

Abstrakt

Cel: Celem artykułu jest dokonanie i przedstawienie oceny wiarygodności internetowych serwisów wybranych polskich wyższych uczelni niepublicznych. Koncepcja, metody badań: Sięgając do definicji terminów związanych z pojęciem wiarygodność odniesiono je do serwisów internetowych. Na tej podstawie stworzono konceptualne ramy oceny wiarygodności dla takich serwisów. Ramy te posłużyły do oceny wiarygodności internetowych serwisów wybranych wyższych uczelni niepublicznych w Polsce z wykorzystaniem metody sondażowej i oryginalnego narzędzia. Ranking wiarygodności badanych serwisów internetowych utworzono wykorzystując metodę TOPSIS. Wyniki i wnioski: W artykule pokazano, że zestaw cech i kryteriów używanych do oceny wiarygodności serwisów internetowych można uporządkować w formie konceptualnych ram obejmujących trzy wymiary: zdolność serwisu do zapewniania wiarygodności, życzliwość projektantów, twórców i administratorów serwisu w zakresie gwarantowania wiarygodności oraz uczciwość właścicieli serwisu. Efektem pracy w tym zakresie było skonstruowanie narzędzia badawczego do dokonywania oceny wiarygodności serwisów internetowych. Z kolei końcowym efektem takiej oceny jest ranking wiarygodności internetowych serwisów wybranych wyższych uczelni niepublicznych działających w Polsce.  

Pobrania

Opublikowane

2020-11-13

Jak cytować

Czerwiński, A. (2020). Ocena wiarygodności internetowych serwisów wybranych polskich wyższych uczelni niepublicznych. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2(58), 262–276. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/nsawg/article/view/940

Numer

Dział

Artykuły