Wybory konsumenckie a gospodarowanie odpadami

Autor

  • Izabela Korab SKN Zrównoważonego Rozwoju
  • Patryk Jacejko SKN Zrównoważonego Rozwoju
  • Isabella Kardynał SKN Zrównoważonego Rozwoju
  • Lucjan Olchawa SKN Zrównoważonego Rozwoju
  • Anna Mazur-Pączka Katedra Biologicznych Podstaw Rolnictwa i Edukacji Środowiskowej, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Biologiczno-Rolniczy

DOI:

https://doi.org/10.15584/pjsd.2018.22.2.7

Słowa kluczowe:

konsument, odpady opakowaniowe, gospodarka odpadami, ankieta

Abstrakt

Wzrost konsumpcji powoduje wytwarzanie coraz bardziej licznych odpadów, w tym opakowaniowych. Firmy nastawione na niski koszt produkcji i szybki zysk, wykorzystują głównie tworzywa sztuczne ze względu na łatwość ich obróbki, niewielką wagę i szerokie zastosowanie. Większość opakowań, zwłaszcza jednorazowego użytku, nie nadaje się do łatwego recyklingu i pod wpływem czynników zewnętrznych staje się niebezpieczna dla zdrowia i życia organizmów. Badanie ankietowe przeprowadzone wśród studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego on line wykazało, że 75% badanych zdaje sobie sprawę ze związku między wyborami konsumentów a gospodarowaniem odpadami opakowaniowymi. Ponad połowa studentów nie przywiązuje wagi do znaków na opakowaniach towarów.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-28

Inne teksty tego samego autora