Przykład aktywnego nauczania na przedmiocie „Filozofia przyrody” - projekt PASO („Pytaj – Aktywnie Szukaj Odpowiedzi”)
DOI:
https://doi.org/10.15584/pjsd.2015.19.9Słowa kluczowe:
aktywne nauczanie, projekt PASOAbstrakt
W publikacji zaprezentowano autorski projekt PASO, wprowadzony do przedmiotu „Filozofia przyrody” dla studentów kierunku Odnawialne Źródła Energii i Gospodarka Odpadami na Uniwersytecie Rzeszowskim. Projekt ma aktywizować do zadawania trudnych pytań i poszukiwania odpowiedzi w zakresie kierunków rozwoju cywilizacji oraz relacji człowiek – człowiek oraz człowiek – środowisko. Opracowanie prezentuje jego cel, etapy realizacji oraz metody ewaluacji.
Downloads
Bibliografia
Fukuyama F. 2000. Koniec historii. Poznań. Zysk i Spółka.
Fukuyama F. 2004. Koniec człowieka. Wydawnictwo Znak.
Heidegger M. 2002. Technika i zwrot. łum. Janusz Mizera. Kraków.
Heller M. 2006. Filozofia i wszechświat. Wybór pism. Kraków. Universitas. 26-33.
Judycki S. 2011. Filozofia i świat współczesny. Warsztaty Filozoficzne. Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa. Uniwersytet Gdański. [dok. Elektr.: https://www.kul.pl/files/57/wydzial/judycki/judycki_Filozofia_i_swiat_wspolczesny.pdf, data wejścia 21.11.2015].
Łukasik A. 2010. Filozofia przyrody a nauki przyrodnicze. Ostoja Filozoficzna. 32-39.
Skolimowski H. 1993. Filozofia żyjąca. Eko-filozofia jako drzewo życia. Wyd. Pusty Obłok. Warszawa.
Wachstiel K. 2015. Wykład - metody aktywne. [dok. elektr.: Wykład Plan Wykład Etapy Podanie planu wykładu ..., data wejścia 23.11.2015]
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Polish Journal for Sustainable Development

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.