Example of active education - "Philosophy of nature" course - PASO project ("Ask – Search for the answer")
DOI:
https://doi.org/10.15584/pjsd.2015.19.9Keywords:
active education, PASO projectAbstract
The paper presents PASO, an original project introduced to the course of "Philosophy of Nature" for students of Renewable Energy and Waste Management at the University of Rzeszów. The project is to activate students to ask tough questions and seek answers regarding directions of the development of civilization and the relationship of man - man and man - nature. The paper presents its goal, strategies of implementation and evaluation methods.
Downloads
References
Fukuyama F. 2000. Koniec historii. Poznań. Zysk i Spółka.
Fukuyama F. 2004. Koniec człowieka. Wydawnictwo Znak.
Heidegger M. 2002. Technika i zwrot. łum. Janusz Mizera. Kraków.
Heller M. 2006. Filozofia i wszechświat. Wybór pism. Kraków. Universitas. 26-33.
Judycki S. 2011. Filozofia i świat współczesny. Warsztaty Filozoficzne. Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa. Uniwersytet Gdański. [dok. Elektr.: https://www.kul.pl/files/57/wydzial/judycki/judycki_Filozofia_i_swiat_wspolczesny.pdf, data wejścia 21.11.2015].
Łukasik A. 2010. Filozofia przyrody a nauki przyrodnicze. Ostoja Filozoficzna. 32-39.
Skolimowski H. 1993. Filozofia żyjąca. Eko-filozofia jako drzewo życia. Wyd. Pusty Obłok. Warszawa.
Wachstiel K. 2015. Wykład - metody aktywne. [dok. elektr.: Wykład Plan Wykład Etapy Podanie planu wykładu ..., data wejścia 23.11.2015]
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Polish Journal for Sustainable Development

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.