Ocena akceptacji pojęcia retardacja w świadomości wybranych grup studentów
Słowa kluczowe:
retardacja, zrównoważony rozwój, badanie ankietoweAbstrakt
Wdrażając w życie zrównoważony rozwój poszukujemy drogi do zwiększenia zakresu powszechnego korzystania z takich działań jak restytucja, rewitalizacja, kompensacja i retardacja, w odniesieniu do zasobów i walorów środowiska. Celem prezentowanych badań stała się, po pierwsze, ocena akceptacji pojęcia retardacja, przez wybrane grupy studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz studentów Wydziału Zamiejscowego Nauk o Społeczeństwie KUL Jana Pawła II w Stalowej Woli, a po drugie poszukiwanie akceptowanych pomysłów na jej praktyczne wprowadzanie w życie, w odczuciu przeciętnego obywatela. Badania prowadzono na przełomie roku 2007i 2008, z zastosowaniem ankiety, na 100 osobowych grupach studentów kierunków magisterskich: rolnictwo (po specjalności kształtowanie środowiska i przetwórstwo spożywcze) i ekonomia. Stwierdzono ogólną akceptację tego kontrowersyjnego, utrudniającego życie pojęcia, ale nie stwierdzono wielu nowych i oryginalnych pomysłów na jej wprowadzenie.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
Licencja
Prawa autorskie (c) 2008 Polish Journal for Sustainable Development

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.