Edukacja dla zrównoważonego rozwoju - projekt KOS („Kumplem osoba starsza”)
DOI:
https://doi.org/10.15584/pjsd.2015.19.8Słowa kluczowe:
edukacja dla zrównoważonego rozwoju, projekt KOSAbstrakt
Edukacja dla zrównoważonego rozwoju (EZR) wymaga wiedzy oraz działań w płaszczyźnie przyrodniczo - społeczno - ekonomicznej. Liczy się każdy pomysł a dobrze przemyślane projekty aktywizujące w szeroko pojętym zakresie społecznych podstaw zrównoważonego rozwoju wydają się tu być szczególnie cenne. Budowanie holistycznego spojrzenia na kwestie środowiskowe (z zaakcentowaniem problematyki społecznej) ułatwi odnajdywanie rozwiązań problemów zgodnie z nowymi zasadami rozwoju globalnej populacji Człowieka. Program KOS aktywizuje do działania młodzież i osoby starsze po 50. roku życia. Łączy młodych i seniorów jako źródła wiedzy i doświadczenia. Publikacja prezentuje projekt KOS; jego
Downloads
Bibliografia
Kostecka J., Mazur A., Mazur B. 2010. Postawy “mieć” i “być” w odczuciu studentów rolnictwa i ekonomii biznesu. Biuletyn KPZK PAN. 242. 76-88.
Kośmicki E., Pieńkowski D. 2010. Podstawowy problem edukacji dla zrównoważonego rozwoju – modernizacja technokratyczna czy modernizacja refleksyjna. W: T. Borys (red.). Edukacja dla zrównoważonego rozwoju. Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko. t. 1. 72-93.
PERL 2015. (Partnership for Education and Research about Responsible Living) [dok. elektr.: https://www.facebook.com/PERL-Partnership-for-Ed...; data wejścia 2.11.2015]
Program „Młody Obywatel”, Projekt „Wymiana miedzypokoleniowa” [dok. Elektr.: http://www.ceo.org.pl/sites/default/files/news-files/wymiana_miedzypokoleniowa.pdf, data wejścia 19.11.2015]
Projekt Akcja - inteGracja 2015 [dok. elektr.: http://akcjaintegracja.dibu.pl/o-projekcie/, data wejścia 19.11.2015]
Projekt „Zbliżenia – drugie międzypokoleniowe spotkania interdyscyplinarne” [dok. elektr.: http://www.od-nowa.pl/proj_zblz_09.htm, data wejścia 19.11.2015]
Rozenbajger N., Kostecka J. 2012. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju – program WARTA. Zesz. Nauk. Poł.-Wsch. Oddziału PTIE i PTG w Rzeszowie. 15. 81-88.
Samonek-Miciuk E. 2010. Cele i zadania polskiej szkoły w dekadzie edukacji dla rozwoju zrównoważonego. W: T. Borys (red.). Edukacja dla zrównoważonego rozwoju. Wydawnictwo Ekonomia i Środowisko. t. 1. 279-290.
Samonek-Miciuk E. 2013. Stosunek uczniów gimnazjum do środowiska przyrodniczego. Wydawnictwo UMCS. Lublin.
Skolimowski H. 1993. Filozofia żyjąca. Eko-filozofia jako Drzewo Życia. Warszawa. Wydawnictwo Pusty Obłok.
Schimanek T. 2015. Aktywizacja społeczna osób starszych. Materiały edukacyjne dla Pracowni Dobra Wspólnego. [dok. Elektr.: http://lokalnepartnerstwa.org.pl/file/fm/BIBLIOTEKA/manuale/Aktywizacja_spoleczna_osob_starszych.pdf, data wejścia 19.11.2015]
Thoresen V., Jégou F. and Ezio Manzini E. 2009. LOLA - Looking for Likely Alternatives, Hedmark University College, Norway [dok. Elektr.: http://www.sustainable-everydayproject.net/lola/files/2013/04/DOWNLOAD_Lola_brochure.pdf, data wejścia 2.11.2015]
Trociuk S. (red.) 2013. Dialog Międzypokoleniowy. Między ideą a praktyką. Inspiracje. Zasada równego traktowania. Prawo i praktyka, nr 10. W: BIULETYN RZECZNIKA PRAW OBYWATELSKICH 2013, nr 8, Warszawa [dok. Elektr.: https://www.rpo.gov.pl/sites/default/files/Biuletyn%20Rzecznika%20Praw%20Obywatelskich%202013,%20Nr%208%20%C5%B9r%C3%B3d%C5%82a.pdf, data wejścia 19.11.2015]
Waszkiewicz H. 2015. Zielony Certyfikat. [dok. Elektr.: https://www.mos.gov.pl/drukuj/8850_zielony_certyfikat.html, data wejścia 2.11.2015]
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2015 Polish Journal for Sustainable Development

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.