Produkty tradycyjne i regionalne w opinii podkarpackich konsumentów

Autor

  • Maria Surdel Zakład Technologii Produktów Pochodzenia Roślinnego, Uniwersytet Rzeszowski
  • Anna Sobczyk Zakład Technologii Produktów Pochodzenia Roślinnego, Uniwersytet Rzeszowski
  • Barbara Kogut Zakład Technologii Produktów Pochodzenia Roślinnego, Uniwersytet Rzeszowski

Słowa kluczowe:

produkty tradycyjne, produkty regionalne, opinie konsumentów

Abstrakt

W ostatnich latach zauważalne stają się trendy związane z powrotem do tradycji. Polacy coraz chętniej spożywają produkty czy dania, których nazwy wskazują, że wywodzą się z naszego dziedzictwa kulinarnego. Coraz większe znaczenie rynkowe mają te produkty, które jawią się konsumentowi jako tradycyjne czy regionalne. Wydaje się, że odkrywamy je na nowo, a nawet dokładamy starań, by na nie trafić w punktach handlowych czy gastronomicznych. Produkt tradycyjny to też szansa na pokazanie tożsamości regionu, miejsca w którym został on wytworzony, z którego pochodzi surowiec i technologia. Badania przeprowadzone wśród mieszkańców Podkarpacia wskazują na to że, żyjący tutaj ludzie widzą korzyści wynikające z rozwoju wytwarzanych produktów tradycyjnych czy regionalnych.

Downloads

Pobrania

Opublikowane

2009-12-27