Kształcenie w zakresie podstaw statystyki na wybranych kierunkach studiów Uniwersytetu Rzeszowskiego – analiza SWOT

Autor

  • Agnieszka Podolak Zakład Podstaw Rolnictwa i Gospodarki Odpadami, Kolegium Nauk Przyrodniczych, Instytut Nauk Rolniczych, Ochrony i Kształtowania Środowiska, Uniwersytet Rzeszowski
  • Karina Kasprzyk studentka kierunku Logistyka w sektorze rolno-spożywczym, Uniwersytet Rzeszowski
  • Kinga Semenowicz studentka kierunku Logistyka w sektorze rolno-spożywczym, Uniwersytet Rzeszowski
  • Małgorzata Małek studentka kierunku Logistyka w sektorze rolno-spożywczym, Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/pjsd.2023.27.1.5

Słowa kluczowe:

nauczanie, uczenie się, podstawy statystyki, analiza SWOT

Abstrakt

W artykule podjęto próbę oceny jakości kształcenia przedmiotu „Podstawy statystyki” oraz wskazano propozycje działań mogących poprawić jej efektywność przy wykorzystaniu analizy SWOT. Wyniki uzyskano dzięki współpracy ze studentami studiów pierwszego stopnia kierunków Odnawialne Źródła Energii i Gospodarka Odpadami, Logistyka w Sektorze Rolno-Spożywczym, Ochrona Środowiska oraz Rolnictwo realizowanych w Kolegium Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Rzeszowskiego. Uzyskane odpowiedzi wskazują na wiele pozytywnych aspektów aktualnego procesu kształcenia, podkreślając jednocześnie słabe strony oraz sygnalizując zagrożenia jakie mogą mieć miejsce w przyszłości. Otrzymane wnioski mogą być pomocne w zwiększaniu efektywności nauczania również innych przedmiotów.

Pobrania

Opublikowane

2023-06-30

Numer

Dział

Artykuły