Opinie angielskich studentów na temat terminu „przemoc ekologiczna”

Autor

  • Kevin R. Butt University of Central Lancashire, Forensic and Applied Science
  • Joanna Kostecka Faculty of Biology and Agriculture, Department of Natural Theories of Agriculture and Environmental Education, University of Rzeszów

DOI:

https://doi.org/10.15584/pjsd.2019.23.1.1

Słowa kluczowe:

przemoc ekologiczna, edukacja, zrównoważony rozwój

Abstrakt

Celem badania było poznanie percepcji studentów w zakresie terminu „przemoc ekologiczna”. Dane zebrano w 2019 roku od studentów pierwszego roku studiów licencjackich na Universytecie Central Lancashire, Preston, Wielka Brytania. Przeprowadzono ankietę ze studentami modułu obejmującego zagadnienia zrównoważonego rozwoju. Przedstawione wyniki wskazują, że większość studentów nie była pewna koncepcji “przemoc ekologiczna”, ale była w stanie wybrać odpowiednią definicję tego terminu. Studenci byli też w stanie sugerować przykłady, które stanowią przemoc ekologiczną, ich przyczyny i wskazywali kto jest za nie odpowiedzialny. Wyniki pracy mogą być pomocne w określaniu kierunków działań niezbędnych w edukacji dla zrównoważonego rozwoju.

Opublikowane

2019-06-27

Inne teksty tego samego autora

1 2 3 > >>