Przekonywanie klientek do produktów w komunikatach reklamowych zamieszczonych na łamach przedwojennego „Światowida”

Autor

  • Joanna Czerkies

Abstrakt

Texts of advertisements of cosmetics intended for women placed on pages of the magazine “Światowid” became a subject of the interest. Advertising announcements at the analysed press from the thirtieth years, functioning on the principle of extended text forms, constituted the unusually interesting research material. Based on gathered material it is possible to notice, that the diversity of means administered by the sender of persuasion isn’t causing the publicity from the thirtieth years forcing oneself on the recipient, what is making her different from contemporary texts of this type.

Downloads

Bibliografia

Bralczyk J., 2004, Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańsk.

Brzostowski M., 1976, Teoretyczne podstawy reklamy prasowej, Warszawa.

Kamińska-Szmaj I., 2004, Propaganda, perswazja, manipulacja – próba uporządkowania pojęć [w:] P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin.

Kienzler I., 2014, Dwudziestolecie międzywojenne, t. 27: Moda, Warszawa.

Kochan M., 2002, Slogany w reklamie i polityce, Warszawa.

Koper S., 2013, Dwudziestolecie międzywojenne, t. 10: Życie codzienne, Warszawa.

Lubaś W., 2006, Język w komunikacji, w perswazji i w reklamie, Dąbrowa Górnicza.

Ożóg K., 2001, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku. Wybrane zagadnienia, Rzeszów.

Paczkowski A., 1980, Prasa polska w latach 1918–1939, Warszawa.

Perczak J.E., 2010, Polska reklama prasowa w latach 1945–1989. O reklamie, której nie było?, Warszawa.

Perswazja [w:] Słownik języka polskiego PWN [wersja online], http://sjp.pwn.pl/szukaj/perswazja.html [dostęp: 15.12.2015].

Schmitz U., 2015, Badanie płaszczyzn wizualnych. Wprowadzenie, tłum. M. Makowska [w:] Lingwistyka mediów. Antologia tłumaczeń, red. R. Opiłowski, J. Jarosz, P. Staniewski, Wrocław–Dresden.

Tokarz M., 2006, Argumentacja, perswazja, manipulacja, Gdańsk.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-27

Jak cytować

Czerkies, J. (2015). Przekonywanie klientek do produktów w komunikatach reklamowych zamieszczonych na łamach przedwojennego „Światowida”. Słowo. Studia językoznawcze, (6), 147–165. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/slowo/article/view/10758

Numer

Dział

DEBIUTY NAUKOWE