Tabuizowanie starości w reklamach kosmetyków
Abstrakt
The paper titled Tabooing the old age in advertisement concerns the global tendency for rejecting the natural phenomenon mainly the process of getting old in the marketing non-existence. With the help of cosmetics and medical preparations advertised intensively as well as both cosmetic and plastic surgery services, the process of getting old became a taboo. The stereotype of old age is changing, which is proved by a trial to reconstruct the linguistic picture of getting old recorded in the contemporary advertisements. A consumer being under the strong pressure of advertisements satisfies her/his needs, which are formed by the cosmetic and pharmacological industry as well as aesthetic medicine. Does s/he want to deceive the nature? Does s/he want to feel better despite the fact of getting old? The optimistic message of the sensible succumb to advertisements seems to be: a contemporary man taking care of himself, increases the quality of his life.
Downloads
Bibliografia
Ampel-Rudolf M., 2009, Czasopisma dla kobiet — strategiczne działanie społeczne [W:] Język, biznes, media, red. A. Rypel, D. Jastrzębska-Golonka, G. Sawicka, Bydgoszcz, s. 283-290.
Bańko M. (red.), 2000, Inny słownik języka polskiego, Warszawa (w tekście ISJP).
Bartosińska A., 2012, Wierzę w magię radia, „Żyjmy Dłużej. Aktywnie i zdrowo”, nr 6(639), s. 8-9.
Bosacka K.., 2009, Lecytyna znaczy żółtko, „Wysokie Obcasy”, nr 15, s. 30-34.
Bralczyk J., 1999, O językowych zwyczajach polskiej reklamy [w:] Pozna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, red. W. Pisarek, Kraków, s. 218-226.
Burska-Ratajczyk B., 2009, Kategoria natury jako językowy środek perswasji w prasowych reklamach kosmetyków [w'] Język, biznes, media, red. A. Rypel, D. Jastrzębska-Golonka, G. Sawicka, Bydgoszcz, s. 385-394.
Kazana I, 2012, Męska sprawa, „Żyjmy Dłużej. Aktywnie i zdrowo”, nr 6(639), s. 5.
Kwiek J., Wpływ mediów na kształtowanie wizerunku i stosunku do ciała u dorastającej młodzieży [w:] Media a edukacja, t. III, red. W. Strykowski, Poznań 2000, s. 98—108.
Lubańska A., 2010, Wygładzacze, „Wysokie Obcasy”, nr 43, s. 20-23.
Maćkiewicz J., 1995, Metafora w reklamie [w:] Kreowanie świata w tekstach, red. A.M. Lewicki, R. Tokarski, Lublin, s. 229-238.
Przybylska R., 1992, O współczesnych nazwach firm, „Język Polski”, z. 2, s. 138—150.
Rainbow Tours Żyjemy wakacjami (reklama), 2012, „Wysokie Obcasy Extra”, nr 2.
Sobol E. (oprac.), 2008, Słownik frazeologiczny PWN z Bralczykiem, Warszawa.
Zaworska-Nikoniuk D., 2007, „Cielesność kobiety sfragmentaryzowanej ” na rynku dóbr konsumenckich według prasy poradniczo-rozrywkowej a rzeczywistość symulowana [w:] (Kon)teksty kultury medialnej. Analizy i interpretacje, t. 1, red. M. Sokołowski, Olsztyn.
Zimny R., 1995, Wartościowanie i magia w języku reklamy [w:] Kreowanie świata w tekstach, red. A.M. Lewicki, R. Tokarski, Lublin, s. 239-254.
http://www.nazdrowie.pl/artykul/kosmeceutyki:; dostęp 20.06.2011.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolagen: dostęp 20.06.2011.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kwas_hialuronowy; dostęp 20.06.2011.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2012 Słowo. Studia językoznawcze

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.