Skąd taka nazwa? Funkcje antroponimów w językowej przestrzeni slamów poetyckich
DOI:
https://doi.org/10.15584/slowo.2022.13.26Słowa kluczowe:
antroponimy, poezja oralna, analiza dyskursu, socjolingwistyka, slam poetyckiAbstrakt
Slamy poetyckie odbywają się w Polsce nieprzerwanie od dwudziestu lat. Możliwość wykorzystania elementów pozawerbalnych oraz potencjalna interakcja z publicznością, przyciąga twórców reprezentujących różne grupy społeczne. Slamerki i slamerzy przedstawiający podczas wydarzeń autorskie utwory, przygotowane z myślą o oralnej prezentacji, przybierają często osobliwe imiona (np. Smutny Tuńczyk, Wania Łania, Noicoztego, Wieszcz Leszcz, Raban). Slamerskie nazwy mają różnorodny charakter. Najczęściej ich przybranie jest umotywowane praktycznie lub artystycznie. Wykorzystywane antroponimy budzą zainteresowanie odbiorców, którzy próbują dociec, skąd wzięło się dane miano. Ten artykuł omówi funkcje nazw slamerów oraz przedstawi ich klasyfikację uwzględniającą ich pochodzenie, motywację autorów lub analizę slamerskich autoprezentacji.Pobrania
Opublikowane
2022-12-15
Jak cytować
Świerkowska-Kobus, D. (2022). Skąd taka nazwa? Funkcje antroponimów w językowej przestrzeni slamów poetyckich. Słowo. Studia językoznawcze, (13), 398–407. https://doi.org/10.15584/slowo.2022.13.26
Numer
Dział
METODOLOGIA, INNE KATEGORIE NAZW WŁASNYCH
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Słowo. Studia językoznawcze
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.