Język w sprzedaży transakcyjnej i relacyjnej (na podstawie modelu SPIN)

Autor

  • Dawid Wal Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/slowo.2017.8.20

Abstrakt

This text focuses on language comparation between transactional selling and relationship selling, including the SPIN model. Author gathers the real-life examples and analyzes the structure of the whole communication process in both selling strategies. Wal claims that SPIN model puts emphasis on the specific use of language: asking questions, uncovering needs and coaxing the wary customer, what is significant for building customer satisfaction and loyalty.

Downloads

Bibliografia

Antas J., 2008, O kłamstwie i kłamaniu, Kraków.

Awdiejew A., 2005, Strategie konwersacyjne, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica”, t. 7, nr 2.

Cialdini R.B., 2013, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, tłum. B. Wojciszke, Gdańsk.

Cybulski K., 2012, Strategia sprzedaży firmy_4/7, http://www.wz.uw.edu.pl/pracownicyFiles/id5392-strategia-sprzedazy-4-7.pdf, Warszawa

Deszczyński B., 2005, Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) w przedsiębiorstwie. Istota strategii i uwarunkowania jej wdrażania [w:] Funkcjonowanie gospodarki rynkowej w Polsce, Aspekty makro- i mikroekonomiczne, Poznań.

Domański H., Morawski W., Mucha J., Ofierska M., Szacki J., Ziółkowski M. (red.), 2000, Encyklopedia socjologii, t. 3, Warszawa.

Drabik B., 2010, Językowe rytuały tworzenia więzi interpersonalnej, Kraków.

Eibl-Eibesfeldt I., 1987, Miłość i nienawiść, tłum. Z. Stromenger, Warszawa.

Forward S., Frazier D., 1999, Szantaż emocjonalny, tłum. M. Trzebiatowska, Gdańsk.

Handley A., C.C. Chapman, 2012, Content rules, 2012, New Jersey.

Jones E.E., 1964, Ingratiation: a social psychological analysis, Nowy Jork.

Kotler P., 2004, Marketing, tłum. J. Środa i M. Zawiślak, Poznań.

Krońska I., 2001, Sokrates, Warszawa.

Mach Z., 2000, Rytuał [w:] Encyklopedia socjologii, red. H. Domański, W. Morawski, J. Mucha, M. Ofierska, J. Szacki, M. Ziółkowski, Oficyna Naukowa, Warszawa.

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, 2013, Słownik pojęć „Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku” (z perspektywą do 2030 roku), https://mib.gov.pl/media/3511/Strategia_Rozwoju_Transportu_do_2020_roku.pdf, Warszawa.

Nawrot K., 2005, Funkcjonowanie gospodarki rynkowej w Polsce, Aspekty makro- i mikroekonomiczne, Poznań.

Ożóg K., 2001, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku: wybrane zagadnienia, Rzeszów.

Pałka P., 2009, Strategie dyskursywne w rozmowie handlowej, Katowice.

Rackham N., 1988, Spin Selling, Nowy Jork.

Rozkrut D. (red.), 2016, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2012–2016, https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5497/1/10/1/spoleczenstwo_informacyjne_w_polsce_2012-2016.pdf, Warszawa

Tkaczyk S., Kołuda J. (red.), 2013, Nowe trendy konsumenckie a sukces organizacji, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie” (24), red. L. Kania, Siedlce.

Tokarz M., 2006, Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji, Gdańsk.

Wolska G., 2010, Ingracjacja jako źródło nieetycznych postaw pracowników organizacji usługowych (próba zarysowania obszaru badawczego na przykładzie marketingu relacyjnego), „Zeszyty Naukowe/ Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu”, nr 145, Poznań.

Pobrania

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

Wal, D. (2017). Język w sprzedaży transakcyjnej i relacyjnej (na podstawie modelu SPIN). Słowo. Studia językoznawcze, (8), 287–298. https://doi.org/10.15584/slowo.2017.8.20

Numer

Dział

ROZPRAWY I ARTYKUŁY