Sztuka pisania reportaży. Z doświadczeń dziennikarki i wykładowczyni przedmiotów specjalistycznych

Autor

  • Małgorzata Bożek Uniwersytet Rzeszowski

DOI:

https://doi.org/10.15584/dyd.pol.13.2018.19

Słowa kluczowe:

communication, reportage, reporter, geneological, concept, reserches, typology

Abstrakt

Geneological research helps journalists, especially reporters, to understand the complexity of matter that they have to or they will have to deal eith in the future. The problem is that practicioners rarely (or even never) deal with a typology of species. The area of their interests includes mostly reaserches, like stylistic variety, that can be cratively broken. That means that they focus rather on working on their own, mostly based on concept, surprise or multistyled narration and communication strategy. It is understandable in face of mixing media genres and primacy of commenting over factual description of reality.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

Bożek, M. (2018). Sztuka pisania reportaży. Z doświadczeń dziennikarki i wykładowczyni przedmiotów specjalistycznych. Dydaktyka Polonistyczna, 13(4), 240–248 . https://doi.org/10.15584/dyd.pol.13.2018.19

Numer

Dział

KSZTAŁCENIE LITERACKIE, JĘZYKOWE, GLOTTODYDAKTYKA