Funkcjonowanie studentów z ADHD – różnice między mężczyznami i kobietami
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2019.5.1Słowa kluczowe:
zespół nadpobudliwości psychoruchowej, ADHD, dorośli, różnice międzypłcioweAbstrakt
Artykuł podejmuje zagadnienie występowania ADHD wśród dorosłych kobiet i mężczyzn. W celu wstępnego rozeznania na temat aktualności i wagi tego problemu u osób rozpoczynających dorosłe życie przeprowadzono badania pilotażowe. Przebadano 331 osób (204 kobiety i 127 mężczyzn) – studentów II roku różnych kierunków na Uniwersytecie Jagiellońskim. Z przeprowadzonych analiz wynika, że blisko 1/4 (72) studentów obu płci (18% spośród kobiet i 28% w grupie mężczyzn) wykazuje objawy zaburzeń związane z ADHD, co znacznie utrudnia im funkcjonowanie we wszystkich sferach życia codziennego (nie tylko nauki) w porównaniu z osobami zdrowymi. Na tej podstawie można wnosić o potrzebie kontynuacji badań empirycznych nad ADHD u dorosłych i opracowania skutecznych form pomocy dotkniętym tym zaburzeniem studentom.Pobrania
Opublikowane
2019-12-15
Jak cytować
Bober-Płonka, B., Kuleta-Krzyszkowiak, M., & Wasilewska, M. (2019). Funkcjonowanie studentów z ADHD – różnice między mężczyznami i kobietami. Journal of Education, Technology and Computer Science, (specjalny 1), 11–20. https://doi.org/10.15584/eti.2019.5.1
Numer
Dział
Bez sekcji
Licencja
Prawa autorskie (c) 2019 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.