Edukacja szkolna oczami rodziców uczniów widziana

Autor

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.2

Słowa kluczowe:

edukacja szkolna, krytyka szkoły, rodzice, pomoc w nauce, reformowanie szkoły

Abstrakt

Szkoła, zaraz po rodzinie, stanowi istotne środowisko rozwoju młodego człowieka i kształtowania jego osobowości. W niej winien on zdobywać wiedzę i doskonalić umiejętności, nabywać postawy i system wartości. To także miejsce, gdzie powinien uczyć się współpracy i współdziałania z innymi, rozwijać swoje pasje oraz zainteresowania, jak też kreatywność, umiejętność samodzielnego myślenia i działania. Od wielu lat sygnalizuje się jednak, że szkoła nie spełnia swoich funkcji i zadań. Zwraca się uwagę na przeładowane programy nauczania, preferowanie przez szkołę funkcji kształcącej czy nadmiar tradycyjnych metod nauczania. W konsekwencji szkoła nie spełnia oczekiwań uczniów, nauczycieli, a także rodziców, którzy coraz częściej artykułują swoje niezadowolenie co do jakości edukacji szkolnej ich dzieci. Problematyce tej poświęcone zostało niniejsze opracowanie, w którym zastanowimy się nad tym, jak rodzice widzą szkołę, jakie zastrzeżenia formułują pod jej adresem i gdzie upatrują głównych przyczyn jej niedomagań.

Pobrania

Opublikowane

2019-09-30

Jak cytować

Śniegulska, A. (2019). Edukacja szkolna oczami rodziców uczniów widziana. Journal of Education, Technology and Computer Science, 29(3), 21–26. https://doi.org/10.15584/eti.2019.3.2

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ