Edukacja techniczna małych dzieci

Autor

  • Jan Amos Jelinek Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji, Katedra Pedagogiki Małego Dziecka, Polska https://orcid.org/0000-0002-9844-6013

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.15

Słowa kluczowe:

edukacja techniczna, dzieci przedszkolne, uczniowie klas I–III, motywy, trudności, ankieta

Abstrakt

Edukacja techniczna małych dzieci jest archaiczna (Furmanek, 2007, s. 44–54) i wymaga diagnozy dla wypracowania nowych działań. 91% nauczycieli obserwuje duże zainteresowanie dzieci zajęciami technicznymi, jednak brakuje im pomysłów na proste doświadczenia, które rozwijałyby myślenie dzieci. Artykuł przedstawia wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 2475 nauczycieli na temat trudności i motywów podejmowania się prowadzenia zajęć z techniki wśród dzieci.

Pobrania

Opublikowane

2019-06-30

Jak cytować

Jelinek, J. A. (2019). Edukacja techniczna małych dzieci. Journal of Education, Technology and Computer Science, 28(2), 110–115. https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.15

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI TECHNICZNEJ