Zastosowanie gier komputerowych w procesie poszerzania umiejętności programistycznych wśród dzieci i młodzieży

Autor

  • Katarzyna Gospodarek Politechnika Częstochowska, Wydział Inżynierii Mechanicznej i Informatyki, Instytut Informatyki Teoretycznej i Stosowanej, Zakład Technik Multimedialnych, Modelowania i Symulacji Komputerowej, Polska https://orcid.org/0000-0002-4338-4249

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.44

Słowa kluczowe:

nauczanie oparte na grach, serious games, wprowadzenie do programowania nauka programowania

Abstrakt

Aktualnie, w tak zwanej erze cyfrowej, edukacja opierająca się na wykorzystaniu gier komputerowych (game-based learning – GBL) staje się coraz bardziej powszechna. Niniejsze opracowanie przedstawia przegląd rozwiązań wykorzystujących gry komputerowe w procesie poszerzania umiejętności programistycznych wśród dzieci i młodzieży. Szczególny nacisk położono na przedstawienie kluczowych zalet stosowania tego rodzaju programów w dydaktyce oraz ich wpływu na proces nauczania programowania.

Pobrania

Opublikowane

2019-06-30

Jak cytować

Gospodarek, K. (2019). Zastosowanie gier komputerowych w procesie poszerzania umiejętności programistycznych wśród dzieci i młodzieży. Journal of Education, Technology and Computer Science, 28(2), 297–302. https://doi.org/10.15584/eti.2019.2.44

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACYJNE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO