Model kultury matematycznej ucznia

Autor

  • MAŁGORZATA MAKIEWICZ Doktor habilitowany, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Matematyczno-Fizyczny, Instytut Matematyki, Zakład Dydaktyki Matematyki, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.1

Słowa kluczowe:

kultura matematyczna, edukacja matematyczna, twórczość, wyobraźnia, elegancja myślenia, język matematyczny

Abstrakt

Kultura matematyczna nie odnosi się tylko do pewnej techniki, sprawności czy do posługiwania się formalnym językiem przy dowodzeniu i rozwiązywaniu problemów. W skład kultury matematycznej wchodzi również twórczość i wyobraźnia, właściwe rozumienie pojęć oraz postrzeganie piękna i zarazem użyteczności tej dyscypliny. Celem artykułu jest przedstawienie modelu kultury matematycznej ucznia i pokazanie kilku symptomów tej kultury.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

MAKIEWICZ, M. (2018). Model kultury matematycznej ucznia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 23–30. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.1

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ