Model kultury matematycznej ucznia
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.1Słowa kluczowe:
kultura matematyczna, edukacja matematyczna, twórczość, wyobraźnia, elegancja myślenia, język matematycznyAbstrakt
Kultura matematyczna nie odnosi się tylko do pewnej techniki, sprawności czy do posługiwania się formalnym językiem przy dowodzeniu i rozwiązywaniu problemów. W skład kultury matematycznej wchodzi również twórczość i wyobraźnia, właściwe rozumienie pojęć oraz postrzeganie piękna i zarazem użyteczności tej dyscypliny. Celem artykułu jest przedstawienie modelu kultury matematycznej ucznia i pokazanie kilku symptomów tej kultury.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
MAKIEWICZ, M. (2018). Model kultury matematycznej ucznia. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 23–30. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.1
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI FORMALNEJ I NIEFORMALNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.