Młodzież a nowe technologie. Profil korzystania z komputera przez studentów oraz uczniów szkół średnich – studium badawcze

Autor

  • ZBIGNIEW ŁĘSKI Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Długosza w Częstochowie, Wydział Pedagogiczny, Zakład Psychoprofilaktyki, Zespół Badawczy Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej, Polska

Słowa kluczowe:

młodzież, edukacja medialna, profil korzystania z komputera

Abstrakt

Autor przygląda się profilowi korzystania z komputera przez młodzież. Podstawą rozważań są przede wszystkim wyniki badań prowadzonych przez NASK w 2016 r. oraz badania własne prowadzone na przełomie 2017 i 2018 r. Jednocześnie autor zwraca uwagę na fakt, iż sama umiejętność korzystania z nowych technologii przez młodzież nie świadczy jeszcze o ich kompetencjach w tym zakresie, oraz podkreśla konieczność wprowadzenia na szerszą skalę programów profilaktycznych z zakresu edukacji medialnej, które swoim zasięgiem obejmą nie tylko młodzież, ale też nauczycieli, wychowawców i rodziców.

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

ŁĘSKI, Z. (2018). Młodzież a nowe technologie. Profil korzystania z komputera przez studentów oraz uczniów szkół średnich – studium badawcze. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 157–162. Pobrano z https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/5758

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION