Coaching w poradnictwie zawodowym dla osób dorosłych – wybrane refleksje
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.38Słowa kluczowe:
poradnictwo zawodowe, rola doradcy, coachingAbstrakt
Poradnictwo zawodowe stanowi rodzaj działalności, która ewoluuje zarówno w zakresie treści merytorycznej, jak i stosowanych metod, technik i narzędzi. Bodźcem dla przekształcenia poradnictwa zawodowego i rozwoju jego nowej koncepcji jest nie tylko rozwój badań naukowych, ale również zmiany ekonomiczne, polityczne oraz społeczno-kulturowe. Tendencja odchodzenia od tradycyjnych modeli poradnictwa zawodowego w kierunku coachingu powoli zaczyna być faktem, co autor przedstawia, odwołując się do badań własnych. Tekst stanowi zachętę do szerszego poznania metody coachingu w aspekcie jego wykorzystania w poradnictwie zawodowym. Zawarte w niniejszej publikacji informacje mają charakter wprowadzenia do cyklu artykułów, które autor planuje opublikować na podstawie analizy wyników badań własnych.Pobrania
Opublikowane
2018-12-15
Jak cytować
BRZEZIŃSKI, ŁUKASZ. (2018). Coaching w poradnictwie zawodowym dla osób dorosłych – wybrane refleksje. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 275–281. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.38
Numer
Dział
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.