Coaching w poradnictwie zawodowym dla osób dorosłych – wybrane refleksje

Autor

  • ŁUKASZ BRZEZIŃSKI Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszcz, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Pedagogiki, Katedra Pedagogiki Pracy i Andragogiki, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.38

Słowa kluczowe:

poradnictwo zawodowe, rola doradcy, coaching

Abstrakt

Poradnictwo zawodowe stanowi rodzaj działalności, która ewoluuje zarówno w zakresie treści merytorycznej, jak i stosowanych metod, technik i narzędzi. Bodźcem dla przekształcenia poradnictwa zawodowego i rozwoju jego nowej koncepcji jest nie tylko rozwój badań naukowych, ale również zmiany ekonomiczne, polityczne oraz społeczno-kulturowe. Tendencja odchodzenia od tradycyjnych modeli poradnictwa zawodowego w kierunku coachingu powoli zaczyna być faktem, co autor przedstawia, odwołując się do badań własnych. Tekst stanowi zachętę do szerszego poznania metody coachingu w aspekcie jego wykorzystania w poradnictwie zawodowym. Zawarte w niniejszej publikacji informacje mają charakter wprowadzenia do cyklu artykułów, które autor planuje opublikować na podstawie analizy wyników badań własnych.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

BRZEZIŃSKI, ŁUKASZ. (2018). Coaching w poradnictwie zawodowym dla osób dorosłych – wybrane refleksje. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 275–281. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.38

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI ZAWODOWEJ