Czynniki determinujące wybór przez rodziców zajęć pozaszkolnych dzieci

Autor

  • MAGDA CHMIEL Magister, Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu, Wydział Nauk Ekonomicznych i Prawnych, Katedra Towaroznawstwa i Nauk o Jakości, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.68

Słowa kluczowe:

edukacja, edukacja nieformalna, zajęcia pozaszkolne

Abstrakt

Rodzice, dostrzegając brak indywidualnego rozwoju dziecka w systemie edukacji formalnej, poszukują go w edukacji nieformalnej, np. zajęciach pozaszkolnych. Zajęcia pozaszkolne stanowią rynek, który wykazuje tendencję rosnącą i staje się coraz bardziej zdywersyfikowany. W opracowaniu przedstawiono rolę zajęć pozaszkolnych w systemie edukacji i wyznaczono na podstawie badań ankietowych czynniki wpływające na decyzje rodziców przy wyborze tych zajęć. Pokazano, że tematyka zajęć pozaszkolnych i jej spójność z przekonaniami rodziców pełni kluczową rolę w ich wyborze. Istotnymi czynnikami są też lokalizacja zajęć i ich jakość. Badania wykazały, że rodzice są skłonni ponieść koszty finansowe, aby maksymalizować prawdopodobieństwo rozwoju dzieci, który zaprocentuje w przyszłości. Otrzymane wyniki i podane wnioski mogą być wykorzystane przez placówki organizujące zajęcia pozaszkolne w celu lepszego ich dopasowania do rzeczywistych potrzeb oraz perspektyw rodziców.

Pobrania

Opublikowane

2018-12-15

Jak cytować

CHMIEL, M. (2018). Czynniki determinujące wybór przez rodziców zajęć pozaszkolnych dzieci. Journal of Education, Technology and Computer Science, 26(4), 475–480. https://doi.org/10.15584/eti.2018.4.68

Numer

Dział

WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI INKLUZYJNEJ