Komputerowe wspomaganie diagnostyki dysleksji rozwojowej
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.8Słowa kluczowe:
dysleksja rozwojowa, komputerowe wspomaganie diagnostykiAbstrakt
Dysleksja jest przedmiotem wielu badań. Jedną z przyczyn tego zjawiska może być wzrasta-jący w ostatnich latach odsetek społeczeństwa ze zdiagnozowanym problemem specyficznych trudności w nauce (obecnie zdiagnozowaną dysleksję ma ok. 10% uczniów; Brejnak, 2003). Peda-godzy szkolni w ramach posiadanych środków i czasu pracy często nie są w stanie zdiagnozować wszystkich uczniów z problemami w nauce. Zaproponowany uproszczony system o cechach user friendly został wdrożony w dwóch szkołach podstawowych, gdzie został pozytywnie oceniony przez pedagogów szkolnych. Dokładność poszczególnych modułów systemu oscylowała w okolicach 80%, swoistość przyjmowała wartości 90–100%, natomiast czułość wahała się mię-dzy 60 a 70%.Pobrania
Opublikowane
2018-06-30
Jak cytować
BUGDOL, M., SZYMAŃSKA, M., BUGDOL, M., & MITAS, A. W. (2018). Komputerowe wspomaganie diagnostyki dysleksji rozwojowej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 69–74. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.8
Numer
Dział
PROBLEMY INFORMATYZACJI EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.