Fonoholizm zagrożeniem dla rozwoju dzieci i młodzieży

Autor

  • MAGDALENA BARABAS Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Pedagogiki i Psychologii, Instytut Peda-gogiki, Zakład Teorii Wychowania, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.11

Słowa kluczowe:

telefon komórkowy, uzależnienia, fonoholizm

Abstrakt

Intensywny rozwój współczesnych technologii ICT (Information and Communication Tech-nologies), łatwość dostępu i ich różnorodność sprawiły, że dzisiaj coraz trudniej wskazać obszar działalności człowieka, który byłby pozbawiony chociażby pewnych elementów mediów cyfro-wych, szczególnie mediów komunikacyjnych, takich jak internet czy telefonia komórkowa. Tele-fon komórkowy jest dziś podstawowym przedmiotem, z którego korzystają osoby w każdym wieku, coraz częściej także najmłodsze, kilkuletnie dzieci. Niewątpliwie korzyści płynące z posia-dania i korzystania z telefonu komórkowego są bardzo duże. Należy jednak pamiętać również o zagrożeniach, które wynikają z faktu nieodpowiedniego posługiwania się telefonem komórko-wym, zwłaszcza przez dzieci i młodzież. Artykuł stanowi próbę zasygnalizowania skutków nie-właściwego korzystania z telefonów komórkowych (fonoholizmu) przez dzieci i młodzież.

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

BARABAS, M. (2018). Fonoholizm zagrożeniem dla rozwoju dzieci i młodzieży. Journal of Education, Technology and Computer Science, 24(2), 92–97. https://doi.org/10.15584/eti.2018.2.11

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION