Diagnozowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z wykorzystaniem testu MOXO

Autor

  • HEWILIA HETMAŃCZYK Doktor, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katedra Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów, Polska
  • EWELINA KAWIAK Magister, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katedra Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.31

Słowa kluczowe:

zespół nadpobudliwości psychoruchowej, diagnoza ADHD, test MOXO

Abstrakt

Niniejszy tekst stanowi próbę zebrania informacji na temat zespołu hiperkinetycznego, zna-nego szerzej jako zespół nadpobudliwości psychoruchowej ADHD. Ujęto w nim podstawowe informacje dotyczące zaburzenia w kontekście wyjaśnień terminologicznych, objawów, a także etiologii występowania. Zaprezentowano możliwość wykorzystania w procesie diagnozy nowoczesnego narzędzia – testu MOXO, który w precyzyjny sposób określa funkcjonowanie badanej osoby z uwzględnieniem wskaźników takich, jak: uwaga, czas reakcji, impulsywność oraz nadruchliwość.

Opublikowane

2018-03-30

Jak cytować

HETMAŃCZYK, H., & KAWIAK, E. (2018). Diagnozowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z wykorzystaniem testu MOXO. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 237–242. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.31

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION