Dylematy oceniania wczesnoszkolnego

Autor

  • TERESA PIĄTEK Doktor, Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.34

Słowa kluczowe:

ocena szkolna, ocena opisowa, ocenianie, kontrola, samokontrola, samoocena

Abstrakt

Ocenianie wczesnoszkolne winno służyć dziecku, jego rozwojowi i w konsekwencji prowa-dzić do zdobycia umiejętności adekwatnej samooceny, tak ważnej z punktu widzenia wykorzy-stywania swojego potencjału, swoich mocnych stron w życiu. Tymczasem analiza szkolnej rze-czywistości ukazuje bardzo tradycyjne podejście nauczycieli do oceniania uczniów w klasach I–III szkoły podstawowej. Pomimo konieczności stosowania oceny opisowej na koniec semestru i na koniec roku nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej rezygnują z niej w trakcie bieżącego oceniania postępów swoich uczniów, stosując ocenę szacunkową wyrażoną stopniem szkolnym.

Pobrania

Opublikowane

2018-03-30

Jak cytować

PIĄTEK, T. (2018). Dylematy oceniania wczesnoszkolnego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 257–263. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.34

Numer

Dział

PROBLEMY EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ