Analogowo-cyfrowe spotkania edukacyjne w przestrzeni wczesnoszkolnej
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.32Słowa kluczowe:
cyfrowy uczeń, analogowy nauczyciel, edukacja medialnaAbstrakt
Wyzwaniem współczesnej szkoły jest edukacja dla przyszłości, odchodzenie od tradycyjnych metod nauczania. Jednak przeszkodę mogą stanowić relacje nauczyciel–uczeń wynikające z poko-leniowej różnicy w myśleniu. Uczniów nieznających świata bez komputerów i internetu uczą nauczyciele, którzy zetknęli się z komputerem dopiero w dorosłym życiu, których mózgi kształtowały się, gdy zakres mediów ograniczał się do prasy, radia i telewizji oraz telefonów stacjonar-nych, a myślenie ma charakter linearny – analogowy. Rozważania dotyczą wzajemnego porozumienia i możliwości podmiotowej edukacji.Pobrania
Opublikowane
2017-03-30
Jak cytować
Potoczna, M. (2017). Analogowo-cyfrowe spotkania edukacyjne w przestrzeni wczesnoszkolnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 235–240. https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.32
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.