Analogowo-cyfrowe spotkania edukacyjne w przestrzeni wczesnoszkolnej

Autor

  • Maria Potoczna Uniwersytet Rzeszowski, Wydział Pedagogiczny, Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.32

Słowa kluczowe:

cyfrowy uczeń, analogowy nauczyciel, edukacja medialna

Abstrakt

Wyzwaniem współczesnej szkoły jest edukacja dla przyszłości, odchodzenie od tradycyjnych metod nauczania. Jednak przeszkodę mogą stanowić relacje nauczyciel–uczeń wynikające z poko-leniowej różnicy w myśleniu. Uczniów nieznających świata bez komputerów i internetu uczą nauczyciele, którzy zetknęli się z komputerem dopiero w dorosłym życiu, których mózgi kształtowały się, gdy zakres mediów ograniczał się do prasy, radia i telewizji oraz telefonów stacjonar-nych, a myślenie ma charakter linearny – analogowy. Rozważania dotyczą wzajemnego porozumienia i możliwości podmiotowej edukacji.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

Potoczna, M. (2017). Analogowo-cyfrowe spotkania edukacyjne w przestrzeni wczesnoszkolnej. Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 235–240. https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.32

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION