Dylematy oceniania wczesnoszkolnego
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.34Słowa kluczowe:
ocena szkolna, ocena opisowa, ocenianie, kontrola, samokontrola, samoocenaAbstrakt
Ocenianie wczesnoszkolne winno służyć dziecku, jego rozwojowi i w konsekwencji prowa-dzić do zdobycia umiejętności adekwatnej samooceny, tak ważnej z punktu widzenia wykorzy-stywania swojego potencjału, swoich mocnych stron w życiu. Tymczasem analiza szkolnej rze-czywistości ukazuje bardzo tradycyjne podejście nauczycieli do oceniania uczniów w klasach I–III szkoły podstawowej. Pomimo konieczności stosowania oceny opisowej na koniec semestru i na koniec roku nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej rezygnują z niej w trakcie bieżącego oceniania postępów swoich uczniów, stosując ocenę szacunkową wyrażoną stopniem szkolnym.Pobrania
Opublikowane
2018-03-30
Jak cytować
PIĄTEK, T. (2018). Dylematy oceniania wczesnoszkolnego. Journal of Education, Technology and Computer Science, 23(1), 257–263. https://doi.org/10.15584/eti.2018.1.34
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2018 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.