Społeczna konstrukcja wiedzy w cyberprzestrzeni

Autor

  • ALINA BETLEJ Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Wydział Nauk Społecznych, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.26

Słowa kluczowe:

społeczna konstrukcja wiedzy, cyberprzestrzeń, społeczeństwo sieciowe, nowe technologie

Abstrakt

Celem artykułu jest próba identyfikacji procesu społecznej konstrukcji wiedzy w cyberprzestrzeni i oceny jego implikacji dla rozwoju technologicznie zapośredniczonego społeczeństwa. W prowadzonej przez autora analizie problemu znajdujemy odwołania do koncepcji konstruktywizmu społecznego i społeczeństwa sieci. Wnioski płynące z tekstu kierują uwagę ku problemom związanym z kreowaniem alternatywnych koncepcji rzeczywistości społecznej w cyberprzestrzeni stanowiących potencjalne zagrożenia dla społecznego porządku, nowych źródeł władzy w sieci, a także cyfrowych podziałów społecznych. Artykuł jest przyczynkiem do dalszej dyskusji o systemie edukacji w warunkach zmian społecznych będących następstwem szybkiego rozwoju technologicznego.

Opublikowane

2017-03-30

Jak cytować

BETLEJ, A. (2017). Społeczna konstrukcja wiedzy w cyberprzestrzeni. Journal of Education, Technology and Computer Science, 19(1), 192–198. https://doi.org/10.15584/eti.2017.1.26

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION