Edukacja medialna w społeczeństwie sieci
DOI:
https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.41Słowa kluczowe:
edukacja medialna, społeczeństwo sieci, nowe technologie, kompetencje techniczne, podział cyfrowyAbstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia edukacji medialnej w społeczeństwie sieci i dy-lematów badawczych związanych z różnym jej sposobem definiowania. Społeczeństwo sieci charakteryzuje się wysokim stopniem utechnicznienia przestrzeni społecznej. Rozwój nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych, określanych także mianem sieciowych, wpłynął na wiele zmian o charakterze transformacyjnym w kluczowych obszarach aktywności ludzkiej. Prze-miany te nie pozostały bez wpływu na konieczność redefinicji kluczowych takich pojęć, jak edu-kacja w zmediatyzowanej rzeczywistości społecznej. Sieciowy kontekst analizy tychże przekształ-ceń wydaje się być szczególnie interesującym w badaniu dylematów i wyzwań, przed jakimi staje edukacja medialna w technologicznym społeczeństwie.Pobrania
Opublikowane
2017-12-15
Jak cytować
BETLEJ, A. (2017). Edukacja medialna w społeczeństwie sieci. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 309–314. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.41
Numer
Dział
PROBLEMY EDUKACJI INFORMATYCZNEJ
Licencja
Prawa autorskie (c) 2017 Journal of Education, Technology and Computer Science
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.