Edukacja medialna w społeczeństwie sieci

Autor

  • ALINA BETLEJ Doktor, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, Katedra Mikrostruktur Społecznych i Współczesnych Teorii Socjologicznych, Instytut Socjologii, Polska

DOI:

https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.41

Słowa kluczowe:

edukacja medialna, społeczeństwo sieci, nowe technologie, kompetencje techniczne, podział cyfrowy

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia edukacji medialnej w społeczeństwie sieci i dy-lematów badawczych związanych z różnym jej sposobem definiowania. Społeczeństwo sieci charakteryzuje się wysokim stopniem utechnicznienia przestrzeni społecznej. Rozwój nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych, określanych także mianem sieciowych, wpłynął na wiele zmian o charakterze transformacyjnym w kluczowych obszarach aktywności ludzkiej. Prze-miany te nie pozostały bez wpływu na konieczność redefinicji kluczowych takich pojęć, jak edu-kacja w zmediatyzowanej rzeczywistości społecznej. Sieciowy kontekst analizy tychże przekształ-ceń wydaje się być szczególnie interesującym w badaniu dylematów i wyzwań, przed jakimi staje edukacja medialna w technologicznym społeczeństwie.

Opublikowane

2017-12-15

Jak cytować

BETLEJ, A. (2017). Edukacja medialna w społeczeństwie sieci. Journal of Education, Technology and Computer Science, 22(4), 309–314. https://doi.org/10.15584/eti.2017.4.41

Numer

Dział

SELECTED PROBLEMS OF SCHOOL EDUCATION